Imago_ogamI | Дата: Четвер, 16.12.2010, 14:23 | Повідомлення # 1 |
Видатний митець
Група: Друзі
Повідомлень: 4
Статус: Не в мережі
| Глибинні етико-естетичні засади українських культурних традицій завжди втримували український народ на щаблі високої духовності й надавали йому снаги в найважчих випробуваннях фізичного, духовного і морального гатунку. Морально-етичні норми пов'язувались з естетичними уподобаннями, бо мораль була невіддільною від краси душевної й краси в побуті. Завдяки етнопедагогіці передаються і примножуються новими поколіннями здобутки матеріальної й духовної культури народу, утверджується його національна самобутність і самосвідомість. Існували міцні традиції сімейного виховання. Головними вихователями були батько і мати. Вони несли відповідальність за трудову підготовку дітей, їх моральність і поведінку в суспільстві. Сімейне виховання орієнтувалося на громадську думку, прийняттям християнства роль громадських вихователів і духовних наставників дітей і молоді виконували хресні батько й мати. А зараз хіба так? Формувалась ментальність українського народу, зміцнювалась його національна самосвідомість, створювались нові виховні ідеали - протягом багатьох років. Але всі ці надбання тьмяніють, перекриваються іншими культурами і піддаються деструктивним впливам світу. Чи можливо це зупинити? Чи можливо акумулюватися від таких чинників, щоб зберегти національні цінності, традиції, високі моральні якості?.. Козацька система виховання, що мали місце у Запорізькій Січі, поширювались по Україні, ставали набутком усіх молодих поколінь нашого народу. Не було вищої оцінки для нашої молоді, ніж оцінка «козак». Чи допомагає цей ідеал сьогодні молодому поколінню усвідомити державотворчі інтереси нашого народу? Чи спонукує до активної діяльності в ім'я України? Як можливо морально оздоровити націю? Як нагадати, що ми - українці і це має звучати гордо? Як переконати - що української мови не потрібно цуратися? Як відродити цінності і духовність? Як відродити інтерес до історії і тих діячів, що поклали життя за наше майбутнє?..
|
|
| |